tirsdag den 4. juni 2013

Lompobattang

Da jeg havde en del ting at planlægge, besluttede jeg mig for at tage et par overnatninger i Makassar på et hotel med wifi. Herfra er der nemlig mulighed for, at kigge fugle på et par nærliggende lokaliteter samt i løbet af dagen at komme hjem og svare på mails. I dag tog jeg derfor til Lompobattang for at finde Lompobattang Flycatcher. Det var ikke nær så let at finde skoven, som det var at finde fuglen - men efter at have kørt mere eller mindre i ring i halvanden time lykkedes det endelige. Derefter tog det blot 25 min at finde Flycatcheren, og så 2,5 time tilbage til Makassar.
Lompobattang Flycatcher
Lompobattang Flycatcher
I morgen er planen så at finde "Sulawesi Flycatcher" en stadig ubeskrevet art som ligner Grey-streaked Flycatcher unden øjenring. Derefter tager jeg til lufthavnen, og håber på at der afgår et fly til Ternate!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar