onsdag den 27. marts 2013

Java 2.0

Med en dag på hotelværelset med benet opad havde jeg masser af tid til at kigge tilbage på Flores og fandt ud af, at jeg havde et kun 3. gangs fund for Lesser Sundas. Jeg havde allerede bestemt fuglen til at være en Grey-streaked Flycatcher, men kom så til at læse om den og fandt ud af at det var noget af en sjældenhed, så jeg måtte kigge billederne igennem for at finde et par dokufotos, men den ser umiddelbart ud til at være god nok.

Grey-streaked Flycatcher - Ranamesea, Flores
I dag bandt jeg så benet ind, for at bruge morgen i den botaniske have, hvor der er mange gode fugle at se, dog ikke rigtig nogen af de rigtig dyre, men til gengæld ser man arterne meget bedre her end inden i regnskoven. De bedste arter jeg fik tvunget ud af haven var: Pygmy Tit, Olive-backed Tailorbird, Sibirian Thursh, Mugimaki Flycatcher, en fotogen Orange-fronted Barbet, Velvet-fronted Nuthatch, Crescent-chested babbler, White-browed og Chestnut-fronted Shrike-babbler.

Orange-fronted Barbet
Orange-fronted Barbet
-
Orange-fronted Barbet
Narcissus Flycatcher

Pygmy Tit
Ved middagstid tog jeg så en minibus med plads til 10 – vi var 15 – til Bogor, hvorfra jeg i morgen tager toget videre til Jakarta inden jeg den 30 flyver til KL  

1 kommentar:

  1. Hey boy.
    You got mail også på facebook:-)
    Det er noget du lige skal tage stilling til!
    Fedt med din Flycatcher, den ser sgu da ud til at være god nok! Og den Trogon er da alt for fed. Jeg er dybt misundelig.
    Forsat god vind og See you on the tracks:-)

    SvarSlet