mandag den 27. maj 2013

Java - Carita og Halimun


Efter at have brugt 3 dage, på et hotel og løbet tør for penge, i Jakarta lykkedes det endelig at få overført nogle via Western Union så jeg igen kunne få noget ordentligt mad. Derudover betød det at jeg kunne starte oprydningsrunden mens mine Visa kort var undervejs. Jeg startede i Carita, som er en lille klat lavlandsregnskov hvor Javan Banded Pitta er mere eller mindre almindelig, derudover skulle det også være muligt at finde White-breasted Babbler. Jeg fandt dog ud af at der ikke har været nogle observationer af babbleren i flere år. Derfor besluttede jeg at forlede skoven for at tage den besværlige tur til Gunung Halimun.
 
Javan Banded Pitta
Javan Banded Pitta
Efter bare 4 timer havde jeg fundet babbleren og jeg forlod Halimun for at tage mod Gunung Gede hvor jeg har 7 arter jeg meget gerne skulle finde inden jeg drager mod Sumatra igen!

Det var en lidt en skam at jeg ikke havde tid til at blive et par dage på Halimun for på blot de 4 timer fandt jeg: Javan Fulvetta, White-breasted Babbler, Javen Trogon, Banded Kingfisher, Chestnut-bellied Partdrige, Orange-breasted Trogon, White-bibbed babbler og Sumatran Green-Pigeon.  

White-breasted Babbler
Javan Fulvetta
Banded Kingfisher
Banded Kingfisher

2 kommentarer:

  1. Rolig nu - hvad med Javan Gibbon ? Den får man vist kun på G. Halimun.
    PAPA

    SvarSlet
  2. Den har hverken fjer eller vinger, vel!!!

    Nej, den missede jeg desværre denne gang, man kan jo ikke nå det hele - det er i hvert fald hvad jeg har lært hjemmefra !

    SvarSlet