fredag den 13. september 2013

Bukit Tinggi - Malaysia

Dagen i dag startede kl 5.30 hvor jeg tog en taxa til Gombak Train station 30 min unden for KL, hvor jeg havde aftalt med James Eaton at mødes for en morgen tur til Bukit Tinggi for, at twiche et par Mountain Peacok-pheasents som har holdt til i område de seneste 2 måneder mens de har unger.
Det hele var dog ved at gå fuldstændig galt da jeg udenfor togstationen var ved, at blive rullet af 4 Indere. De kom kørende på deres motorcykler hvor den ene i farten smasker mig en i baghovedet og derefter kan se nr 2 mortercykel komme i mod mig hvor den ene har et vandrør i hånde. Heldigvis når jeg at stikke af og i sikkerhed inde på togstationen inden de kommer tæt på mig – jeg mistede dog min kasket som jeg nu har brugt hver dag i 9 måneder, men på vejen hen for at mødes med James kiggede jeg selvfølgelig efter den, og fandt den på fortovet hvor jeg blev angrebet!

Ellers kørte vi videre til et sted hvor lokale Malajer kommer i weekenden, og lige bag ”Japanise Garden” var stien hvor Peacocken holdt til – og det gjorde den også i dag! Vi satte et skul op midt på stien hvor den kom ind på en halv meter!!! Her fouragerede den på melorme som den hårdt blev fodret med at lokale fotografer, og os, og kom af og til i løbet af de næste par timer, desværre måtte jeg nøjes med hunnen, da hannen aldrig dukkede op. Pludselig mens vi sad og snakkede rendte der en Rail-babbler rundt i kanten af stien, desværre kom den ikke helt ud, og forsvandt blot efter nogle få sekunder. Skøn morgen med en ekstremt svær art i hus, og en Peacock tætter på at slutte den gruppe! Forhåbentlig for jeg mulighed for at besøge stede endnu engang inden jeg tager hjem for at give Rail-babbleren en chance.

Nu er jeg så kommet til Fraser Hill’s og bor på det lækreste hotel, jeg har boet på længe, og så går det ellers ud over Bishops Trail i morgen, som er det bedste sted for Rusty-naped Pitta.
Mountain Peacock-pheasent
Mountain Peacock-pheasent
Mountain Peacock-pheasent

Pleasure meeting you James, and thanks for a brilliant day, hope to go birding with you an other time.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar