lørdag den 14. september 2013

Fraser's Hill

Første dag på Fraser’s Hill bød på tre ny arter, desværre også de tre mest almindelige fugle: Mountain Fulvetta, Long-tailed Sibia og Spectacled Laughingthrush. Udover disse arter sås også Streaked Wren-babbler, Common Green-magpie, Large Niltave og så hørtes Rusty-naped Pitta og Malayan Patridge. Men dagens store overraskelse kom da jeg på vej hjem så et større hvidt pattadyr løbe rundt ude på golfbanen, først troede jeg det var en Moon Rat, men efter at have set billeder af den på internettet fandt jeg ud af, at det var noget andet - men hvad? Den kom fra en vandafløb og rendte lige i min retning og blev først stoppet da den kom til et hegn. Her kunne jeg følge den i lang tid inden den fandt et hul der var stort nok til at komme igennem hvorefter den krydsede over vejen og løb lidt i et afløb langs vejen inden den forsvandt ind i skoven.








I morgen er jeg ellers på Pitta jagt igen i håb om at den stadig er i samme område som i dag. Jeg hørte den både om morgen og om efter middagen så har en tro på at den er der igen i morgen, spørgsmålet er bare om den er responere, hvilket den ikke rigtig gjorde i dag, men jeg fandt den også først lidt oppe af morgen.

2 kommentarer:

  1. Rusty-naped Pitta doesn't like playback.......up till a couple of years ago FH was the best place for it....tells you a little of how hard it is....now in Thailand with meal worms it is becoming a lot easier in the dry season...

    SvarSlet