lørdag den 21. september 2013

Fraser's Hill - Afslutning

Så lakker det alvorligt mod enden for denne tur, og det lykkedes mig desværre ikke at finde pittan, så det må blive i Thailand engang. Egentlig blev det ikke rigtigt til flere nye ud over Marbled Wren-babbler, som jeg fandt på Bishop Trail – normalt ser folk den i The Gap – og derfor var de helt tosset med bånd! Mountain Scops blev kun hørt – den virker til at være meget anderledes i forhold til de andre Scpos ugler, som normalt nemt kan spilles ind, denne rør ikke på sig. I løbet af alle dagene hørt jeg nok over 10 forskellige fugle, men som sagt, ingen kom ind selvom flere af dem var tæt på!
 
Red-headed Trogon
White-tailed Robin
White-tailed Robin
Streaked Spiderhunter
Crimson-winged Woodpecker
Black-throated Sunbird
Marbled Wren-babbler
Marbled Wren-babbler
Marbled Wren-babbler

Derudover fandt jeg igen Malayan Whistling-thrush og så endda, ved det vandløb jeg to morgner i træk havde siddet uden held. Alt i alt var det en super succes, især når Bukit Tinggi også regnes med, hvor jeg i øvrigt håber på, at tage ud igen nu hvor jeg er tilbage i KL.
Malayan Laughingthrush
Malayan Laughingthrush
Malayan Whistling-thrush
Malayan Whistling-thrush
Malayan Whistling-thrush
Malayan Whistling-thrush
Malayan Whistling-thrush

2 kommentarer:

  1. Great pics of the Wren Babbler...I didn't see it on my one and only visit.
    Mountain Scops Owl is a killer anywhere. Never managed to see it in Thailand but I did see it at Mt Kinabalu.

    SvarSlet
  2. Fantastic shots of the Whistling-thrush too - nailed at last!

    SvarSlet