onsdag den 18. september 2013

Fraser's Hill - Back in the game

Fraser's er ikke lige frem lige ud af lande vejen, de gode arte er super hårde at finde og gør en fustreret. Men denne morgen var anderledes. To morgner i træk havde jeg siddet og ventet, på min stol under mit regnslag, ved et lille vandløb langs vejen, men det var uden held. Derfor valgte jeg denne morgen at skifte spot, hvilket var den rette beslutning. Kl. 06.45 hørte jeg lyden af en Whistling-thrush og så den ud af øjenkrogen da den kom susende ind bag fra. Snart efter hoppede den rundt på vejen og fouragerede langs vandafløbet.
 
Malayan Whistling-thrush
Et par motorcykler kørte forbi, og den forsvandt ind i skoven for en stund. Alt imens den var væk fra vejen skyndte jeg mig at overhale den for at sætte mig, hvor den var på vej hen, for at få nogle bedre billeder. Jeg kunne høre den inde fra skoven, så derfor spillede jeg den et par gange og umiddelbart derefter kom den flyvende til og lande på henget, desværre var der stadigvæk så mørkt, at jeg kørte på ISO H, en lukketid på 25 samt MF. Efter den fløj herfra, så jeg den kun en enkelt gang inde den forsvandt. Den er ikke helt nem at kende fra Blue Whistling-thursh - Se: http://www.academia.edu/792522/Malaysian_Whistling_Thrush_Myophonus_robinsoni-field_identification_distribution_and_conservation_concerns
 
Malayan Whistling-thrush
Malayan Whistling-thrush
Malayan Whistling-thrush
Egentlig syndedes jeg den så rigtig god ud, næbstørrelse og hoved samt hals så ud til at være lige i skabet, men stemmen var en smule anderledes end den optagelse jeg havde fra Xeno-canto, derfor var det perfekt da David Bakewll svarede, og sagde god for den!

Derudover så jeg for anden dag i træk en lille flok Malayan Partrdig langs samme vej, hvor jeg så droslen. 
Malayan Partridge
Malayan Partridge
Ellers er det bare de almindelige arter der går igen, men alt i alt er det indtil videre blev til 200 nye: Buff-breasted Babbler, Malayan Laughingthrush, Spectacled Laughingthrush, Blue-winged Minla, Malayan Partrdige, Malayan Whistling-thrush, Long-tailed Sibia, Orange-bellied Leafbird, Slaty-backed Forktail og Mountain Fulvetta. Så det begynder langsomt at ligne noget, plus der skulle gerne være et par arter mere at hente nede i The Gap.
 
Black-throated Sunbird
Blue-winged Minla
Silver-eared Mesia
Mountain Fulvetta

Rufous-browed Flycatcher
Long-tailed Sibia
Streaked Wren-babbler
Streaked Wren-babbler
Streaked Wren-babbler
Streaked Wren-babbler
Large Niltava
Large Niltava
Banded Leaf-monkey
Nu går jagten ind på pittaen igen efter den drillede mig 3 morgner i træk, og faktisk havde den inde på 15m. Og derefter Marbled Wren.

5 kommentarer:

  1. Next time you should make sure your Father lends you his camera and lens....better then 'collecting dust on the shelf at home'!
    The Partridge is not easy!

    SvarSlet
  2. Ahh, his lens is too big, but a 300mm 2.8 would be definitely be appreciated!
    Had only got pure views of the Partridge, until today where a family flock was feeding along the trail for over 30 min.

    SvarSlet
  3. Yes, the 300 F2.8 is the perfect lens for forest............
    Looking forward to your next posting....

    SvarSlet
  4. Hi Peter
    I can see that you remember my 500mm lens but as Jeppe points out it is a hard job carrying it and the tripod up and down Fraiser´s. But Jeppe did manage to get god short up there anyway.
    Regards Peter

    SvarSlet
  5. Hi Peter
    I can see that you remember my 500mm lens but as Jeppe points out it is a hard job carrying it and the tripod up and down Fraiser´s. But Jeppe did manage to get god short up there anyway.
    Regards Peter

    SvarSlet